Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

lördag, januari 14, 2006


Nu när julen passerat är det ganska lugnt i växthuset. Så nu passar jag på att göra iordning övervintrarna. De ser bedrövliga ut just nu, de har ju stått kallt och torrt och ser faktiskt helt döda ut. Hade jag haft dessa hemma, hade jag nog väntat ytterligare några veckor innan jag tagit fram dem, men i Tråvad har jag ju andra möjligheter. Dessutom bör jag ligga lite före mina kunder, de skall ju ha fina plantor att titta på hos mig innan deras egna kommit igång ordentligt. Jag har även börjat att så vildpelargoner, de påminner inte mycket om de pelargoner som förädlats och numera finns i varje hem.