Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

måndag, januari 16, 2006

Tidig start!


Så har ännu en dag gått. Gick upp 04:50 för att åka iväg till grossisten Gustafssons. Där är det alltid lika trevlig stämning och man känner sig alltid lika välkommen. Det blev lite smått och gott därifrån. Väl tillbaka var det bara till att göra i ordning en bukett som skulle levereras samma morgon. Jag har ju börjat med binderier nu och det kommer små beställningar då och då. Som tur är lär den gamle trädgårdsmästaren mig denna svåra konst, det är inte bara till att slänga ihop lite blommor precis :-)
Dessutom fortsatte jag med rensningen och sticklingstagandet av övervintrarna. Fuchsiorna är klara och så även vildpelargonerna, nu är det bara resten kvar :-) Det blev även lite sådd av vildpelargoner idag, bland annat P. iocastum och något som kallas ”Fragrant species” (en mix av doftpelargoner). I morgon är det bara till att fortsätta.