Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

tisdag, november 07, 2006

Så har jag äntligen vinterdäcken på . Så nu är det plusgrader och bra vägar igen :-) Kan man få hoppas på fortsatt mild vinter? Tänk att få slippa de höga oljekostnaderna! Dessutom borde ju de som oroas för växthuseffekten vara glada om vintern blir mild, då kommer vi ju inte att köpa så mycket olja som skapar koldioxid så att växthuseffekten blir värre. Fast de kan nog hitta något fel i den tanken också. Det blev en hel del kransar sålda till helgen, men jag tänkte mig inte för och gjorde lite extra till lördagen. Det var ju helgdag och alla trodde att jag hade stängt då. Några kom och några kransar har jag sålt nu i veckan också, men har nog lite för många kvar ändå. Kanske går de till Fars dag istället. Ja, jag menar ju inte att de skall köpa en gravdekoration till en livs levande far, utan till dem som inte är med oss längre. Vädret var ju trots allt inte det bästa till den gångna helgen.
Mina amaryllislökar som jag beställt från Holland har kommit dessutom. Skall jag vara ärlig hade jag glömt det, så det blev ju en överraskning när de kom :-) Men nu är alla planterade och en hel del av dem visar redan knopp. De kommer att vara färdiga lagom till första advent.
Nu när bilen krånglar ibland är det skönt att veta att jag får blommor från Gustafssons två gånger i veckan om jag vill. En sak som är riktigt skön är att jag aldrig blir besviken på det de plockat ut till mig. Egentligen vill man ju plocka ut blommorna man vill ha själv, men jag blir aldrig besviken på det de skickar till mig. Något som är fascinerande är att de alltid lyckas luska ut vad jag vill ha, trots att jag för det mesta glömt bort vad växterna/krukorna/tillbehören heter. Som kransdekorationerna t.ex. Efter mina mycket vaga beskrivningar av vad jag köpt förra året, lyckades de faktiskt luska ut vad det var. Inte illa, det vet de som hört mina rätt virriga förklaringar ibland :-)

2 Comments:

At 3:56 em, Anonymous Anonym said...

Hej, hoppas allt är väl med dig och din förkylning är över.
Ville hälsa från svärmor som fick blommorna på torpet, de är fortfarande helt OK att ha framme!
Nu är det 14 dagar sedan vi köpte dem! Snacka om kavalitet!
Ha de, hälsa hundarna.
Jonas

 
At 10:04 fm, Blogger Christer O said...

Jajjamensan, det är rackarns bra kvalitet på det jag säljer, fler borde upptäcka det :-) Förkylningen kom tillbaka igen, så nu lurar döden runt hörnet ännu en gång :-)
Christer.

 

Skicka en kommentar

<< Home