Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

tisdag, april 03, 2007

Så var jag på väg till ett företag, som jag sökt jobb på, för att lämna mina betyg. De skulle ringa nu i början av denna veckan, men så tänkte jag förekomma dem och åka dit istället. Men jag lyckas med det omöjliga, jag kör vilse i Kvänum! Det skall inte gå, Kvänum är för litet för det. Men i vilket fall, så kör jag in till ett annat företag, för att fråga efter vägen. Så när jag ändå är där passar jag ju på att fråga om de inte möjligtvis har ett jobb åt en gammal Volvomontör och lackerare.
- Lackerare är ju precis det vi söker efter, säger produktionschefen då. Så nu börjar jag i morgon morgon med ett nytt jobb! Provanställning en månad till att börja med. Han som sköter det jobbet nu slutar om två veckor, så det gäller att jag lär mig fort. Sedan åkte jag in till bensinmacken i Kvänum för att köpa reparationsskum till cykelhjul. Då är priset sänkt från 53kr till 10kr. Men jag hade bara 5kr i plånboken, kunde ju tagit kortet om de ville det, så jag fick den för fem kronor. När jag sedan kommer hem får jag höra att mina knepiga grannar just sålt huset sitt! Visste inte ens att det var till salu. Har en känsla av att jag borde köpt en trisslott idag :-)
Eftersom jag har ont om pengar och helst inte vill lägga ut för mycket på bensin, kommer jag att bo rätt mycket i mitt glashus i Tråvad framöver. Jag kan berätta att det inte är helt fel att gå ut i växthusen en tidig sommarmorgon för att äta frukost där. Det kommer jag att göra rätt mycket framöver. Dessutom blir det en hel del tomatplantor där inne också. Tror att framtiden kommer att kännas rätt bra :-)
Christer.

4 Comments:

At 1:20 em, Anonymous Anonym said...

LYCKA TILL.EMMAS MATTE

 
At 2:08 em, Anonymous Anonym said...

Ja du är för rolig du, hoppas du hittar till jobbet imorrn. Kram från Ljusneborna med hundar o allt

 
At 1:46 fm, Anonymous Anonym said...

Hej
En sån solskenshistoria! Lycka till med nya jobbet!

 
At 11:00 fm, Blogger Lindas trädgårdsblogg said...

Stort grattis till nya jobbet! Vissa dagar så går visst allt i rätt väg!

Fast idag är ett bakslag, huvva för snön och kylan..

 

Skicka en kommentar

<< Home