Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

lördag, april 07, 2007

Varma dagar och iskalla nätter är tufft för växterna. Som inatt till exempel. På dagen hade vi +8c°, men på natten gick det ned till -7c°. Mycket som tittat upp ur marken fryser då sönder. Att det inte är så väldigt varmt på dagarna gör egentligen inte så mycket, värmen kom lite väl tidigt det måste erkännas, men denna väldiga kyla på natten stör mig. Framförallt som jag skall börja cykla till jobbet så snart som möjligt. Jag kommer att bo i handelsträdgården på veckodagarna och hemma på helgerna. Trots att jag kommer att vara borta hemifrån så pass mycket, kommer jag ändå att vara hemma mer än jag varit de senaste två åren. Från Tråvad till mitt nya jobb är det bara 7km ungefär, så det går ganska lätt att cykla den biten. Ja inte de första gångerna, då kommer det att kännas som 7mil ungefär. Men ju närmare sommaren och värmen vi kommer, desto bättre kondis får jag och ju lättare blir det. Men i början! Aj, aj, aj!

3 Comments:

At 12:58 em, Anonymous Anonym said...

GLAD PÅSK CHRISTER! Cykla ja, det kan man få redig ont i röven av, rekomenderar 2 köksstolar o man låter det ömma hänga mellan *ler*. Hundarna är nöjda efter dagens mat, potatisgratäng, rostbiff o jättegod glass. Sanna tycker Mira är fet..........å borde gå på diet, taskigt eller hur. Ha det gott o en stor PåskPuss från oss alla Ljusnebor!

 
At 1:09 fm, Anonymous Anonym said...

Glad påsk till er också! Mira fet, kan jag inte tänka mig :-)
Christer.

 
At 2:18 em, Anonymous Anonym said...

Tåget går.
Har kommit med i ett slags länktåg och tänkte på din blogg. Har följt den en lång tid och lärt mig mycket under läsandet. Är väldigt dålig på att kommentera men gillar din förmåga att lösa olika problem. Synd att du inte köpte dig en lott med den flaxen du hade den dagen. Kolla in på min blogg och se vad det handlar om. Karina
http://karinas.tradgardsblogg.se

 

Skicka en kommentar

<< Home