Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

lördag, november 18, 2006

Katten Cosmos, frisk hemma vid stugan.

Nu är jag ute i god tid för en gångs skull, de första dörrkransarna är bundna, dekorerade och uthängda vid entrén! Kanske lite tidigt, men jag får alltid höra att nu har minsann de och de ställt fram vad det nu kan vara. Kul att vara lite före ibland.
Det är faktiskt svårt att förstå hur nära första advent är. Det är en härlig värme ute, fast regnet kunde ju hållit sig borta. Nu är värmepannan bara på för att driva ut den värsta fukten i växthusen. Annars kommer det att drypa av fukt överallt där inne. Dessutom blev jag riktigt förvånad häromkvällen. Det var 16 grader varmt inne i butiken, ändå kom det vit rök när man andades?! Det trodde jag bara kunde hända när det var närmare noll grader. Kan någon förklara??
Denna veckan har jag dessutom haft katten med mig till Tråvad. När han kom hem förra tisdagen var han riktigt snorig och eländig. Han ville inte ens gå ut på morgonen. Vanligtvis brukar han ju stå och skrika vid dörren redan tidigt på morgonen. Så han fick komma med. Kan ju inte påstå att han är direkt tacksam mot att jag vill göra honom frisk. Höga protester stora delar av dagen ( av en katt som vanligtvis gör allt för att inte synas och höras) och dessutom satte han sig och pinkade inne på kontoret redan första dagen. Sedan gick han bort till sin sandlåda!!!! Nu börjar han tack och lov att bli bättre, så det är bara en tidsfråga innan jag äntligen kan ta med honom hem igen.

2 Comments:

At 4:20 fm, Anonymous Anonym said...

Hello Christer
Roligt att läsa din blogg o se att du har det bra. Jag är i Saudi Arabien o jobbar. Här är det lite molnigt och kyligt, +20 grade på morgonen. Lite torrt för växter.

 
At 10:07 em, Blogger Christer O said...

Synd att du har det så kallt :-) Det är ju nästan som här. Fast jag har nog några växter som skulle klara sig bra där med. Ha det gott!
Christer.

 

Skicka en kommentar

<< Home