Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

lördag, april 14, 2007

23c° varmt och nästan vindstilla, kan man klaga då? Fast jag trodde jag förlorat alla mina uppstammade fuchsior i natt när jag vaknade. Inte kan jag minnas att de sagt att det skulle bli frost under nattens gång, men det blev det. Turligt nog klarade de sig alla ändå. Det är en väldig skillnad på hur långt växtligheten har kommit i Tråvad om man jämför med hur det är här hemma i byn. Jag grävde ju upp lite perenner för några veckor sedan och tog med hit hem och de har knappt växt något alls, medans de som står kvar i Tråvad har börjat bli riktigt stora. Ändå bor jag kanske bara två mil österut fågelvägen. Här har till exempel inte någon påsklilja slagit ut än, medans de blommar för fullt i Tråvad. I Tråvad blommar dessutom stjärnmagnolian för fullt nu. Något av det gulligaste jag vet är att få se nyfödda kalvar stulta omkring ute i hagarna, det gör jag just nu. Denna tiden på året är nog den bästa av alla!

3 Comments:

At 12:57 fm, Anonymous Anonym said...

Hej Christer
Hur går det med det nya jobbet?

 
At 8:36 fm, Anonymous Anonym said...

Hej här blommar påskliljorna och annat smått o gott emmas matte

 
At 12:10 em, Blogger Christer O said...

Jobbet går bra! Kommer att få fast tjänst 1/5 !
Känns riktigt bra!
Christer.

 

Skicka en kommentar

<< Home