Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

tisdag, november 28, 2006

Jag känner mig lite trött och grinig nu ikväll. Först och främst har jag en förkylning som inte vill släppa. Varje natt vaknar jag minst en gång av att jag hostar rejält. Dessutom har jag ont i halsen till och från. Plus att jag inte kom ihåg mitt lösenord för att kunna blogga idag, så det var nära det inte blev något skrivet alls. Dessutom trodde jag ju att problemet med den döende motorn hade löst sig, så icke! Idag dog den tre gånger på väg hem. Men eftersom det finns en hel del ”fickor” längs vägen hem, står man aldrig ivägen för andra bilar i alla fall. Dessutom fanns det en del att åtgärda enligt besiktningsprotokollet från i måndags, vilket gör mig än mer grinig. Dessutom passade min ena hund, Hector, på att äta upp min köttfärssås med extra mycket chili i medans jag besiktigade bilen. Dålig i magen var han innan och det blev ju inte bättre av köttfärssåsen kan jag säga :-) Nu låter det ju som om jag går omkring och muttrar eder över livets förtretligheter och är svår mot omgivningen, men det orkar jag inte. Det får bli i femminuterspass ungefär, sedan får vardagen vandra på som vanligt. Dessutom verkar det som om försäljningen äntligen börjat ta fart! Den här hösten har varit urusel försäljningsmässigt. Det är ju inte bara jag som drabbats av dålig försäljning på grund av värmen, men jag har ju ingen buffert att ta av, så nu är det mycket svårt ekonomiskt. Det är ingen dans på rosor att vara nystartad företagare och ha en bank som skiter i vilket. Sådär nu har jag haft mina fem minuters gnälltid, nu skall jag hitta på något roligt istället :-)

3 Comments:

At 9:07 fm, Anonymous Anonym said...

Dålig mage.........Mira kan äta spik o ut kommer taggtråd hahaha. Du får lära dig laga lite godare mat tror Mira. Här är det fullt jobb med renovering av huset. Du skulle se dammen jag har satt ned dammväxterna i butikskorgar utmed kanten bara, skandal....men va tusan det blev ju höst/vinter så fort. Iza börjar anta storlek koloss, hennes FredrikHusse kommer upp ikväll o jag ska be han väga henne, men jag kommer inte bli förvånad om det är närmare 50 kg. Ha det gott med julstöket, det kommer rassla iväg julgrupper i alla fall. Bilar är bilar, fan sparka lite på däcken. Kram Lotta &Co

 
At 10:19 fm, Anonymous Anonym said...

Emma säger att livet är besvärligt när man löper. matte drar in på maten, inget extra nu och en tid framåt,matte pratar om skenvalpning,hon gillar inte det säger hon. Men sedan blir det som vanligt igen (Om någon månad) Hoppas att bilen fixar sig och förkylningen ger upp eller flyttar till skogs eller så. Ha det bra från emmas matte

 
At 12:28 fm, Blogger Christer O said...

Ja just det, jag har ju glömt att sparka på däcken som jag brukar göra, skall testa det om en stund :-) Så lilla Iza har blivit så stor, skicka en bild på henne nu så jag får se.
Jag har en känsla av att Erna också tycker det är besvärligt att löpa, men det borde gå över om någon vecka på henne. Skall bli skönt, för hon är så hysteriskt kärvänlig just nu :-)

 

Skicka en kommentar

<< Home