Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

fredag, maj 19, 2006

Inte gick gräsklipparen igång inte! Varför måste det vara el-start på allting numera? Kan de inte ha det gamla systemet med snöre också? Så att man åtminstone hade en sportslig med att få igång eländet. Så nu är den gamle härken på genomgång, så får vi se om den gett upp för gott, eller om det hjälper med en spark därbak. Jag fick låna kompisens åkgräsklippare idag, den startar minsann, och dessutom skall jag köpa en begagnad vanlig motorgräsklippare så att jag åtminstone har något. Tyvärr kommer man inte åt på alla ställen med en åkgräsklippare, så jag har även lånat en lie. Som tur är har jag lärt mig tekniken, annars kan det vara ganska jobbigt att använda den. Det är faktiskt ganska trivsamt att använda en lie då och då. Fast inte för ofta, det tar ju sin tid.
Det har regnat rejält idag också. Trodde att det inte skulle bli så mycket att göra då, men där tog jag fel. Det kom folk mest hela dagen i alla fall. Sålde faktiskt ett par rätt dyra ovanligare växter som jag trodde skulle bli kvar till min ålderdom. Nu skall jag leta reda på något nytt ovanligare i blomväg. De blir ofta långvariga gäster i butiken, men så rätt som det är kommer rätt person. Det är då det är kul att ha en handelsträdgård.

1 Comments:

At 3:14 em, Anonymous Anonym said...

Emma gillar att gräva men det går inte att plantera där. Gubben vill inte gräva mer rabatter och själv kan kan inte. Så jag kan nog inte plantera mera, bara änglar de behöver inga rabatter bara stora (100 liters) bytter sådana har jag, väntar bara på värmen hälsar emma och emmas matte. Ps. rara växter är alltid roliga.Ds.

 

Skicka en kommentar

<< Home