Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

lördag, april 29, 2006

Så kom då regnet som de i fyra dagar sagt skulle komma över Skaraborg. Inte för att jag tycker det är så roligt, men jag slipper i alla fall vattna växterna som står ute :-) Idag har det varit full rulle hela dagen. Dessutom kom min ena moster på besök, så idag fick jag äta lasagne till middag :-) När jag väl stängt var ju tanken att jag skulle göra så mycket. Tja, en del blev ju gjort, men jag får ta krafttag imorgon istället. Jag hade nämligen tänkt att jobba en del i kallbänkarna idag. En hel del perenner skall krukas upp och nya planteras. Nu skall jag i alla fall njuta av långledigheten. Inte för att jag kan ta ledigt egentligen, men ett par sovmornar blir det i alla fall. Vem vet, jag kanske kommer att sova ända till klockan 08:00.