Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

tisdag, april 11, 2006

Nu är det full rush i handelsträdgården! Inte bara att det är mycket kunder, utan i morgon kommer Radio Skaraborg och sänder sitt önskeprogram ”Önskeronden”. Så idag har det städats och ställts i ordning bord inne i butiken. Dessutom har det kommit en tjej från stockholmstrakten och vill kolla hur det är att ha en handelsträdgård. Kanske inte en representativ vecka, men lite får hon ju se. Det går mängder av påskliljor i kruka och penséer just nu, ja även lite annat också naturligtvis. Dessutom har jag fått ytterligare binderibeställningar. Så just nu känns allt bara bra, men jag är dödligt trött kan jag säga. En förkylning verkar bo i kroppen, så det sliter extra på kroppen och knoppen just nu. Men det är bara till att le och kämpa vidare, Men jag får ju inte glömma och nämna att jag får mycket hjälp av de förrförra ägarna också, så jag lider ingen nöd direkt :-)