Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

torsdag, mars 30, 2006

Jag är bara trött mest hela tiden nu. Sommartidsövergången gör att denna veckan blir en ”slövecka”. Får man besök, så kan man ju alltid skylla på det när man inte orkar arbeta :-) Inatt vaknade jag dessutom av att ena hunden ville spy alldeles bredvid sängen. Ingen bra start på morgonen, för man måste ju vara bra snabb med att få ut honom innan det sätter igång. Vi hann ut, men sedan var ju både jag och hundarna väl uppstressade för att sova. Jag tog in en påse Pelargonjord till en kund idag, det är en ny jordblandning som kommit. Själv tror jag inte att det gör någon skillnad, men kunden var övertygad om dess förträfflighet, tills hon fick reda på priset :-) Så nu testar jag den själv. Jag har planterat lite olika sorter i den jorden och motsvarande i vanlig P-jord. Om några veckor bör jag kunna berätta om det blev någon signifikativ skillnad. De första änglatrumpeterna är sålda! Den röda, utan doft, har stora knoppar och på det största exemplaret har blommorna börjat slå ut. Men annars går jag mest och halvsover hela dagarna nu :-)