Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

fredag, mars 24, 2006

Ännu mera snö!!! Nu kom det en decimeter inatt. I Tråvad gick det väl an, där skottas det ju framför entrén med en stor hjullastare. Men här hemma var det ju inte lika bra. Jag vill ju inte köra i stövlar för det blir väl stelt. Så jag kör i sandaler. Bara det att när jag kom hem var det närmare en halvmeter snö framför garageporten. I och för sig pudersnö som blåst dit. Men hur kul är det att gå ur bilen och skotta snö i sandaler?! Dessutom låg det ungefär lika mycket snö inblåst framför min ingång. Just nu är jag bra kall om tårna. Vanligtvis brukar det vara ont om kunder när det snöat, men inte så idag. När solen började skina fick folk vårkänslor i kroppen och ville handla blommor. Så jag fick inte så mycket gjort som jag tänkt idag. Men lite omskolning av tomatplantor blev det, lite sticklingstagande med. Dessutom blev jag lite förvånad när jag tittade på en vildpelargonsådd. Fröerna kommer från en känd firma, så jag förväntade mig inget annat än det som stod på påsen. Men bladen stämmer inte alls överens med hur de borde se ut. Så nu skall det bli jättespännande att få se vad det blir istället. Kanske blir det något jättespännande som jag aldrig sett förut. Igår fick jag in en ny sorts Streptocarpus, Berit heter den och den är dubbel i blomman. Mycket vacker!
Den 4/4 kommer det första gänget som vill göra studiebesök i handelsträdgården, det skall bli jättespännande. Det är ytterligare fyra olika trädgårdssälskap som bokat in tid. Dessutom skall RadioSkaraborg sända programmet Önskeronden från mitt ställe den 12/4 klockan 10:00 för den som är intresserad. 22/4 skall S:t pauliasällskapet i Skaraborg ha träff i Tråvad, så då har jag öppet längre på dagen.