Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

fredag, mars 03, 2006

I morse fick jag traska upp 04:50, för jag hade glömt att beställa en viktigt sak till en begravning. Så det var bara till att köra iväg till Skulltorp för att hämta hem den. Vägarna var glashala, men eftersom det är så pass lite trafik så var det inga problem. Det var lika trevligt som alltid hos Gustavssons och dessutom hittade jag en lila passionsblomma som fick följa med hem. Jag hann knappt äta frukost innan vi satte igång med blomsterarrangemangen. När allt var klart och blommorna var levererade, såg jag att en ormkaktus som jag har, har mer än 20 knoppar! Dessutom har jag börjat ta sticklingar på de övervintrade pelargonerna. Det blir så pass varmt på dagarna nu att de satt igång och växa. Dessutom kom det en kund och köpte 10 olika streptokarpus, en av varje sort jag har, då är det roligt att sälja blommor :-) Så idag har det varit full fart hela dagen.