Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

måndag, februari 13, 2006

Så har ännu en ny vecka börjat. Det märks när det är svenska deltagare i OS, då är det ont om kunder. Som vanligt börjar måndagen med ett besök hos grossisten. Det fanns en hel del som jag velat ta med mig, men det saknas plats i butiken. Men! För er som gillar Streptocarpus kan jag berätta att jag tog två S. parviflora v. parviflora med mig hem. De hade vit- och blåblommande exemplar, men jag tog enbart blåblommande. Mycket vackra! Sedan såg jag ytterligare en ny sort av streptokarpus , men som sagt, det är platsbrist. Jag var och hälsade på de som har en av Ernas valpar, Emma, igår. Hon är något modigare än mina två grabbar kan jag säga :-) Därifrån fick jag med mig ett antal sticklingar av änglatrumpeter och änglabasuner, även en del fröer, så nu kommer jag att ha några olika sorter till försäljning i vår. Annars har jag mest gått och kikat om några av fröerna jag sådde förra veckan har grott än, trots att jag vet att det är väl tidigt. De två olika arterna av känguruäpplen t.ex. tar ju ett bra tag på sig innan de visar livstecken. De brukar gro strax efter det att man tror att det misslyckats. Men nog tyckte jag att tomatfröerna visade antydan till grodd :-) I morgon hoppas jag att det inte är så många svenskar som tävlar i OS, jag har en hel del rosor som jag vill sälja :-)

1 Comments:

At 1:53 em, Anonymous Anonym said...

Hej, Emma hälsar, vill träffa sina bröder och även mamma och mormor, så välkommen tillbaka

 

Skicka en kommentar

<< Home