Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

måndag, januari 30, 2006

Det händer ju att jag sover över i handelsträdgården ibland. Det går ju alldeles utmärkt, för där finns ju både dusch och kök. På sommaren är det helt fantastiskt att traska ut barfota i växthusen när solen börjar värma upp där. Har man tur kan man få se de stora nattfjärilarna(svärmarna) fladdra omkring bland blommorna som små kolibrier. Har man otur får man se resultatet från dem, deras larver är stora och glupska kan jag säga. Det är inte helt fel att vandra omkring där på vintern heller. Fast då har man ju oftast dånet från oljepannan som kraftigt bakgrundsljud. Men det är få saker som slår att sitta där i växthusen, dricka te och höra fåglarna en sommarmorgon. Nätterna kan däremot vara lite tröttsamma. Inte för att jag har en så kallad reservsäng, ni vet en sådan där ihopfällbar, utan för att den blir så trång. Det börjar alltid bra på kvällen. Jag breder ut mig i sängen och är på väg att somna. Då Skuttar Erna ( c:a 35kg) upp i sängen. Hon lägger sig alltid nere vid fötterna, så det stör egentligen inte så mycket. Sedan klampar Orvar (c:a 40kg) upp. Han måste ligga uppe vid huvudet. Om jag inte frivilligt lägger mig på sidan, lägger han sig helt sonika över mig. Då kan ju Hector (c:a 35kg) inte hålla sig längre, han skuttar då upp och lägger sig på mitten. Själv ligger jag upptryckt mot väggen och har ungefär 30cm längs med långsidan av sängen. Som tur är vill Viran sällan upp, då skulle jag nog kvävas. Detta resulterar i att varje gång jag vill vända mig på natten, vaknar jag. Det är helt omöjligt att vända sig när 97kg människa och110kg hundar trängs i en 80cm bred säng. Oftast är jag helt slut nästa morgon. Men säga vad man vill, jag fryser då inte!

1 Comments:

At 2:00 fm, Anonymous Anonym said...

ASG, köp bredare säng Christer, klart som tusan att hundarna ska få plats............ Kram Lotta,Kjelle & Mira som åxå ligger i sängen numera *ler*

 

Skicka en kommentar

<< Home