Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

onsdag, februari 08, 2006

Så äntligen verkade det bli så pass hyggligt väder att kunderna började komma igen, men ack så jag bedrog mig! Det gick väl ett par timmar, så satte snöhelsiket igång igen! Vädret har verkligen varit emot mig såhär på mitt första år. I våras höll sig kylan igenom hela våren och en bit in på sommaren, när värmen väl kom, blev det 32c° i skuggan med en gång. Den första höstfrosten kom inte när den borde, mina kunder kom och berättade hur fint pelargonerna växte i trädgården långt in i November. Tack vare det blev det egentligen ingen försäljning av höstblommor alls, det behövdes ju inte. Så nu när Januari passerat och alla ville byta ut sina julblommor, ja då blir det snökaos, regn och isiga gator. Någon där uppe måste verkligen hata mig.
Nu har jag kommit igång lite med perenn- och busk/träd sådderna. Bara lite granna, dessutom har jag tagit in några småträd för tidigare uppväckning. Jag vill se hur de klarat sin första vinter ute nämligen. Annars har jag mest druckit kaffe idag tror jag :-)