Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

tisdag, februari 07, 2006

Det händer inte mycket i handelsträdgården när det vräker ner snö från himmelen. Om det dessutom blåser och Smhi varnar för kommande regn hela dagen, då händer det ingenting alls. Det kom så pass med snö att de inte hann skrapa rent utanför förrän vid 14:30 tiden. Strax efter det började regnet, fast det kom inte så mycket egentligen, bara så pass att det blev glashalt där de precis fått bort snön. Det blev inte så mycket gjort inne i växthusen heller om jag skall vara ärlig, men nu är de sista pelargonerna genomgångna. Däremot blev det en del brottning med hundarna istället. Eftersom det blev så halt ute, var det rätt skönt att jag kunde stanna kvar över natten i Tråvad. Då är det tur att man har grannar och vänner som ser till att man har något att äta :-) Igår blev det en alldeles utmärkt fläskpannkaka med lingonsylt, som jag fick av en granne. Idag när jag kom hem hade regnet skapat betongsnö framför garaget. Det var knappt att bilen sjönk något när jag körde på den. Dessutom var det problem med att få upp garagedörrarna överhuvudtaget eller dörren där snöskyffeln står. Hoppas att våren snart kommer.