Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

söndag, februari 19, 2006

En jobbig dag!

Erna och Viran

När man som jag har husdjur kommer det förr eller senare ett tillfälle när man måste ta adjö av dem. Idag var jag tvungen att ta farväl av min 13 år gamla tik Viran. När de är så pass gamla går allting så fort. På bara en vecka gick det snabbt utför och jag såg att hon inte längre tyckte livet var roligt. Så nu är det tungt. Jag skulle egentligen hållit ett
föredrag för Falköpings trädgårdsförening i morgon, men känner att jag inte orkar med att stå framför folk och prata så snabbt efteråt. Jag vill bara be alla som anmält att de skulle komma och lyssna på mig, om ursäkt. Jag hoppas att ni kan komma när vi planerat in ett nytt besök hos Falköpings trädgårdsförening.
Viran var den enda hund jag mött, som luktade gott när hon var blöt :-)

7 Comments:

At 3:30 fm, Anonymous Anonym said...

Usch, vad tungt.....
Det är ju ändå en familjemedlem som inte längre finns.
Förstår att du inte orkar stå och hålla föredrag så snart efter.

Du får trösta dig med att gosa extra med de andra busarna.

Kramar

 
At 4:26 fm, Blogger annica said...

Vad jobbigt Christer!

Självklart skall du tillåta dig att sörja innan du tar nya uppdrag!

Har så goa minnen av denna lilla Vimsa som valp! =)

Tänker på dig!

Kram Annica

 
At 6:16 fm, Blogger Lindas trädgårdsblogg said...

Jag lider med dig. Jag har också förlorat en hund en gång och det var så eländigt tomt. Man behöver verkligen få sörja och vänja sig vid att vara utan sin vän. Kram.

PS. Min vovve luktade också gott när han var blöt :-)

 
At 8:44 fm, Anonymous Anonym said...

Åh, så sorgligt för dig att du förlorat din ena hund. När man levt så många år med sitt djur är man ju så goda vänner, sorgen är tung att bära och det är inte alltid omgivningen förstår hur djupt man kan sörja ett djur.
Ta väl hand om dig och de andra hundarna!
PS: snart är det vår, det ljusnar och blir lättare så småningom!

 
At 10:02 fm, Anonymous Anonym said...

Mitt varma deltagande i sorgen efter Viran
Förstår att det känns tungt nu.
Kramar Kerstin z5-6

 
At 11:13 fm, Anonymous Anonym said...

Emma säger att hon känner med dej.Hon blev lite ledsen att hon inte hann träffa sin mormor. Jag har förlorat hundar också,men tänk på det hon gav, tänk på det roliga som var när hon bar ung och tänk på att hon fick ett långt liv och ett bra liv, eller hur?

 
At 11:24 fm, Blogger Christer O said...

Tack skall ni ha! Som tur är, var det ju mycket svenskt deltagande i OS idag. Humöret har ju svängt rätt rejält mellan varven, men kunderna får ju inte känna att det blir jobbigt om jag skulle bli "känslosam" :-)Men det har gått rätt bra hela dagen. Tack igen!
Christer.

 

Skicka en kommentar

<< Home