Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

onsdag, februari 15, 2006

Alla hjärtans dag gick riktigt bra! Man märkte att det var den dagen på året då män köper blommor till sina livskamrater :-) Dessutom märktes det att OS har startat. När det var svenska deltagare var det tomt hos mig, men där emellan var det full rulle :-) Jag märker nu att fler av de gamla ägarnas kunder börjar hitta tillbaka. Det kommer allt fler som jag inte sett förr i butiken. Sånt gläder mig!
Nu har fröer som jag beställt börjat komma med posten. En del olika tomatfröer, änglatrumpeter och spikklubbor t.ex. Jag tycker att om man inte kan vinterförvara en änglatrumpet, kan man lika gärna köpa en spikklubba. Blommorna står i och för sig uppåt, men färggranna är de och dessutom doftar även de gott. De blir inte fullt så stora, men det kan ju vara en fördel det också. Dessutom blommar de ju tidigare.
Jag tog mig en runda bland pelargonsticklingarna jag satte för några veckor sedan, jag har nog haft det lite för kallt där, för en del sticklingar hade gett upp andan. Men jag var kanske lite väl tidigt ute om jag skall vara ärlig, men ingen panik för det, än är det gott om tid att ta nya.