Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

fredag, februari 24, 2006

Äntligen var det ont om svenska deltagare i OS. Det märktes i butiken idag. När Anja och Anna Ottosson var i backen blev det ju tomt, men sedan var det fart. Men så när svenskarna satte igång med ishockeyn blev det ju tomt igen. Kunde det inte varit de som spelat sent idag?! Nu börjar fröerna att gro märker jag. Tomaterna har satt igång, så även spikklubborna och änglatrumpeterna. Dessutom har fröerna av Rumslind (Sparmannia) och hibiskus moscetius kommit igång. Dessutom har jag fortsatt med att skola om pelargonplantor. P. betulium är en ny bekantskap för mig, någon som vet något om den? Trots extraljus var de lite väl långa och rangliga. Jag såg dessutom att sticklingarna av min egen vinranka börjat spira ordentligt. Jag har planterat en sådan ranka ute, så det skall bli spännande att få se hur den klarat vintern ute. Även i Tråvad har det ju varit en rejäl vinter i år.
Nu ikväll tittade jag på Lets dans. Vad roligt att Anna Book gick vidare! Inte för att jag kan se om hon dansar bättre eller sämre än någon annan, utan för att hon verkligen ser så glad och lycklig ut hela tiden.