Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

torsdag, februari 23, 2006

Detta OS!

Det är alldeles för mycket OS på tv nu och dessutom går det för bra för svenskarna. Det är definitivt inte bra för min ekonomi. Mina kunder är hemma och tittar på tv, istället för att komma och handla hos mig. Igår var det svenskar hela dagen, dessutom tog de ju massa medaljer, så det var väl tomt i butiken. Men å andra sidan har jag börjat plantera om en del vildpelargonsådder och dessutom satt några självsådda pelargoner i egna krukor. De har börjat poppa upp i krukor med annat innehåll. Jag hoppas att det är korsningar av olika vildarter. Med tanke på hur mycket fjärilar jag hade i växthusen borde chansen vara rätt stor tycker jag. Jag såg dessutm att ginstfröerna jag sådde för ett par veckor sedan, börjat gro i kylrummet. Lite väl tidigt, men kul ändå. Tyvärr hade inte några fröer av de härdiga kaktusarna jag sått, grott. Nä, nu skall jag ned och kika på om svenskorna tar guld i curling, det hoppas jag verkligen!