Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

måndag, februari 20, 2006

Måndag igen.

Det var mycket idrott med svenskar i OS idag. Det märktes väl, för det kom bara någon enstaka kund då. Så jag passade på att städa litegranna och dessutom så lite träd- och buskfröer. Fröerna hade legat i blöt ett par dagar. Klöveralm, frilandsclerodendron, humlebok och gleditsia var det. Dessutom kollade jag hur det gått med de pelargonsticklingar jag tagit. Det var något fler än jag trott som gett upp. Men, men, det är bara till att ta nya igen. I morse var jag som vanligt i Skulltorp och hämtade växter, men humöret mitt var inte på topp, så det blev mest prat med de som jobbar där. Men jag såg ytterligare en streptocarpus (som tyvärr var undanställd till annan kund) som jag inte sett förut. Djupblå med ett kraftigt gult öga. Den har jag beställt och skall få så fort de får in den igen.
Just nu ligger hundarna i min säng och sover. Någon av dem måste drömma om att han äter, för han smaskar så högt att jag ett tag trodde det rann in vatten från taket :-)