Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

tisdag, mars 07, 2006

Idag gick tempen upp till +27c i stora växthuset! Gissa om jag njuter då. Även om våren vägrar att komma ute, så har jag sommar inne :-) Men bara till 17tiden, sedan kommer kylan snabbt. Egentligen har jag väl inte gjort något annat än det jag gjorde igår, fast jag kollar hur grobara sommaraster fröerna jag hittade är. Dessutom ser det ut som fröerna från den fyllda petunian håller på att gro. Hoppas att de växer fort, så att jag kan ta många sticklingar av dem. Alla Pelargonium elongatumfröerna ser också ut att ha grott. Dessutom kom det ett gäng med damer in i butiken idag. De träffas visst varannan tisdag och hittar på någonting gemensamt. Idag hade de testat restaurangen i mataffären och därefter tittade de in till mig. Jag passade på att berätta hur man kan ta sticklingar på Streptokarpusar på olika sätt. De kommer troligen tillbaka på ett längre litet studiebesök :-) Nu till våren har fyra olika sällskap bestämt tid för studiebesök hos mig, sådant tycker jag är jätteroligt! Nästa vecka skall jag dessutom till en förening och visa hur jag tar sticklingar på olika växter och dessutom ge så råd för olika växter, både perenna- och krukväxter och sommarblommor, det skall bli jätteroligt.