Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

lördag, april 08, 2006

Snö nu igen. Då blir det inget rotande vare sig i min trädgård eller annat utomhusarbete i Tråvad. Men jag hann ju ta en titt både hemma och i Tråvad , på vad som är på gång. Hemma är det i stort sett bara snödroppar och krokus som tittar upp. Plus att mina Julrosor börjat spira så smått. Ingen av dem blev prickig, som det stod på etiketten, men den ena blev i alla fall gul och det var ju kul. Nu skall jag ju i ärlighetens namn berätta att jag köpte de två julrosorna på trädgårdsmässan i Älvsjö, under namnet ”Spreckles”, men de hade aldrig blommat så jag fick dem billigt). Dessutom ser det fortfarande ut som om nektarinen klarat sig utan skador i vinter.
I Tråvad har det även börjat blomma. Inte bara snödroppar och krokusar, utan även ett par mörka irisar. Skall jag vara ärlig såg jag dem bara som dyra engångsblommor, för jag har aldrig lyckats med småirisar innan. Så nu skall det bli spännande att få se om de något ljusare också tittar upp (namnen på dem har jag, men i Tråvad.) Jag planterade ju några träd i min kommande visningsträdgård i höstas. Ginkgo, Kinesisk blomsterkornell och ett litet snödroppsträd. Även de ser ut att fortfarande må prima. Skulle vara roligt om kornellen blommade redan i vår.

2 Comments:

At 8:36 fm, Anonymous Anonym said...

Jadu Christer här vräker det ner snö, rena julafton idag helt otroligt hemskt. Vi kämpar med radhuset nu o det går till försäljning snart. Sen måste vi bara komma ner till dig. Kram Lotta, Kjelle & Mira

 
At 1:22 em, Blogger Christer O said...

Ni är alltid välkomna! Kanske har ni tur och får träffa min nya granne här hemma :-) :-)
Christer.

 

Skicka en kommentar

<< Home