Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

lördag, april 15, 2006

Idag fick jag förklaringen till varför jag känt mig så trött och sliten. Maginfluensa! Den är inte rolig att ha, men som tur är varar ju påskhelgen ett par dagar till. Magen skötte sig bra, så länge det var kunder i butiken, men däremellan var den inte rolig. När jag hade stängt för dagen, gick jag iväg och beskar en grannes gamla äppleträd. För några år sedan kapade man en hel del grenar med motorsåg, vilket ju gjort att det sprutat upp vattenskott. Men jag fick ge upp och lämna trädet för dagen. Inte för att jag mådde dåligt, utan för att det är för högt. Visst finns det en förlängningsbar stege, men det är av en gammal typ och vägde ton. Det fanns störrisk att jag skulle ha ihjäl någon när jag flyttade den, så nu gäller det att hitta en modernare och lättare variant. Nu är det bara sova och dricka vatten som gäller.

1 Comments:

At 3:27 fm, Anonymous Anonym said...

stackars dej, jag är inte avundsjuk,det finns bättre sätt att fira påsk, hoppas du kryar på dej. Emmas matte

 

Skicka en kommentar

<< Home