Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

onsdag, april 12, 2006

Nu är jag helt slut! Det var nog 50 personer, som mest, i handelsträdgården idag. Radio Skaraborg kom ju på besök. Så vi drack kaffe och åt bullar och kakor så det stod härliga till! Mycket blommor blev det sålt också! Jag tog ju in över 1000 penséer igår och tyckte nog att de borde täcka alla smakriktningar, fast där hade jag fel :-)
När programmet var färdigt och det började lugna ner sig lite, var det bara till att sätta igång med begravningsbuketterna som är beställda tills i morgon. Den ena tyckte jag blev riktigt bra, men den andra fastnade jag på. Som tur var kom den gamle trädgårdsmästaren in och hjälpte till med att rätta till den, samtidigt som han gjorde den tredje åt mig.
Anna, som kommit från Stockholmstrakten för att se hur det är att ha en handelsträdgård, kom ju en vecka då det var ett par inte allt för vanliga dagar. Först påskvecka och så Radio Skaraborg. Men jag hoppas att hon tyckte det var roligt ändå.
Nu är jag så trött att jag mår illa, men det är det värt :-)

2 Comments:

At 11:21 fm, Anonymous Anonym said...

Vi hörde dig på radion, matte och jag.Vi tyckte det var bra.Men jag saknade erna och bröderna hälsar emma

 
At 11:43 fm, Anonymous Anonym said...

Tror att det bara skulle vara Erna och bröderna som hörts om de varit där :-) Så det var bäst att de var hemma den dagen.
Christer.

 

Skicka en kommentar

<< Home