Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

fredag, april 14, 2006

Långfredag, då har alla stängt och ingen köper blommor, trodde jag :-) Egentligen hade jag ju tänkt att mest gå omkring och småpilla med växterna. Ta lite sticklingar och plocka bort det som såg dåligt ut. Men jag var uppenbarligen en av få som trodde det. Första kunden tittade in klockan 9:00, sedan rullade det på. Inte lika mycket som tidigare i veckan, men det var inte lugnt långa stunder. När jag åkte därifrån kom det ytterligare en bil, men jag kände att jag måste få ta det lite lugnt idag. Det kom lika mycket folk igår till handelsträdgården. Så nu finns det inte så mycket påskblommor kvar till de som kommer på lördag. Det gäller ju att inte ha för mycket påskblommor kvar efter helgen, de är tämligen svåra att bli av med sedan. Det märks att folk vill att det är vår nu, penséer har det gått många av nu. Men de klara ju en frostknäpp utan att ta skada. Men ibland tycker jag att en del har väl bråttom. De har redan börjat fråga efter petunior! Inte blir de nöjda när man säger att det kommer att ta ett bra tag innan de går att plantera ut. Dessutom vill de gärna sätta ut pelargoner också. Visst kan de de, bara de inte räknar med att de skall överleva någon längre tid :-)