Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

tisdag, april 18, 2006

Ja, inte blev det något gjort i helgen direkt. Jag låg mest hemma och var döende i sängen. Febern rusade upp och magen rusade ned! Ingen rolig kombination :-) Kom iväg en stund, på dagarna, till Tråvad. Lite vattnande, spridda skurar kan man säga. Så mycket var väl torrt i morse. Men allt lever trots den sorgliga behandlingen. Igår när jag kom, och vilade mig efter vattningen, bankade det på dörren, vanligtvis brukar jag öppna då (pengar är alltid välkommet :-) ). Men igår kände jag att det var bättre att få dö i stillhet. Men i morse kom jag upp som jag skulle ändå. Tog vägen om Radio Skaraborg och lämnade min stafettgåva till nästa företag som Önskeronden skall till. Efter det som vanligt till Gustafssons i Skulltorp och handla blommor. Nog för att magen lugnat sig, men kaffet vågade jag mig inte på idag, det hade varit att utmana ödet allt för mycket :-) Blåbärssoppa och en kaka tryckte jag dock i mig :-) Jag trodde nog att jag skulle vara ensam i handelsträdgården idag, vädret, halv storm och hällregn mest hela tiden. Men vädret blev bättre och det kom allt några kunder till slut. Annars är det mest lördagen jag förbereder mig för. Då har ju S:t Pauliasällskapet träff i Tråvad och jag vill gärna kunna locka med lite blommor även för dem. Om inte annat så kan jag ju bjuda på lite kaffe :-)

2 Comments:

At 11:24 em, Anonymous Anonym said...

Usch!
Du verkar ha åkt på en riktig körare... Hoppas att du får krafterna tillbaka snabbt igen.

Usch vi har haft lite kuling här i ett par dygn, nu gungar det när man går på land *S*

 
At 11:25 em, Anonymous Anonym said...

Glömde säg att det var jag... haha
Annica

 

Skicka en kommentar

<< Home