Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

tisdag, maj 02, 2006

Jag tycker att jag jobbar och jobbar, men får ändå inget gjort. Hade tänkt att köra hårt med att gå igenom de sista inköpta perennerna, men så kom jag påp att jag måste göra skyltar för mina egenodlade perenner. När jag som bäst höll på med det, såg jag att tomatplantorna måste vattnas. När jag gjorde det, insåg jag att jag borde bundit upp dem för ett tag sedan. Så då gjorde jag det. När jag vände mig om märkte jag att änglatrumpeterna måste ha vatten. Så jag vattnade dem och kom ihåg att jag måste prismärka växterna jag tog in från grossisten i morse. Hos Gustafssons var det som vanligt trevligt och jag hann med både småprat och ett par koppar kaffe :-) Men för en gångs skull åt jag inte upp den kakan som så frestande låg framme. Kan jag månne ha fått karaktär?? Bilen var fullastad, men det betyder inte så mycket, det är en Volvo 245 och även om man tycker den är stor, så är den alldeles för liten. Så jag gick omkring och gnällde över att jag inte var rik, så att jag kunde köpa mig en större bil. När jag prismärkt inköpen kom jag på att jag inte gjort något eget kaffe, så jag satte på en kanna. Precis när jag gjort det kände jag att jag glömt något. Just det, jag hade ju tänkt gjöra i ordning ett par krukor att ha på framsidan. Så jag gick ut för att hämta ett par krukor, då såg jag att jag borde ställa mina uppkurkade perenner i plastbackar. Så jag ställde mig och gjorde det. Då såg jag att ett par buskpionfrön hade grott och de första bladen tittade upp. Gissa om jag blev glad, det har jag aldrig lyckats med förr! När jag stod där och var glad, tog jag en koll på mina klematisplantor, jösses vad de har kommit igång bra. Vissa av dem vet jag inte vad de är för arter, jag köpte fröerna som ”sällsynta arter”. Då tittar jag på perennerna, som nu nästan alla står i plastbackar och kommer ihåg att jag ju börjat göra skyltar till dem. Så jag går in precis innan det regna. Hjälper en kund och sedan var det dags att åka hem.

3 Comments:

At 10:27 fm, Anonymous Anonym said...

Oj, så där fungerar det för mej när jag skall göra nå´t i trädgården eller städa inne i huset! Man måste ha tunnelseende och ge sej 17 på att avsluta det man börjat på med annars blir det varken hackat eller malet! Roligt att se att du har att göra ;-)!

 
At 4:16 fm, Anonymous Anonym said...

WOW! Det låter som jag när jag jobbar i butiken, alltid blir det avbrott i det man gör, en kund som frågar eller telefonen som ringer eller nånting, sen komemr man liksom inte tillbaka dit man började på morgonen för saker kommerr emellan hela tiden.

Säljer du på postorder om man ber snällt?

 
At 11:38 fm, Blogger Christer O said...

Jo, frågar man snällt kan jag väl sälja på postorder. Kan ju börja kolla upp vilket sätt som är billigast att sända på. Om man inte bor alldeles för långt bort kan man ju alltid skicka med buss, det är klart billigast tror jag. Maila mig på: c.olof@swipnet.se

 

Skicka en kommentar

<< Home