Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

söndag, december 03, 2006

Så är det första advent igen. Ute börjar solen skina så smått efter nattens regn. Varmt är det också! Jag har precis kommit hem från morgonpromenaden med hundarna. Det var i stort sett bara vi som var uppe här i byn då. På något sätt känns det som en tidig vårdag. Korna går på ängarna och betar och dessutom hör man en hel del fågelkvitter. På sätt och vis gillar jag att det är så pass varmt i december, uppvärmningskostnaderna, både här hemma och i Tråvad, blir ju så behagligt låga då. Å andra sidan tappar folk köplusten när inte den rätta stämningen infinner sig. Om man jämför med hösten i övrigt så borde jag kanske jubla och sjunga lovsånger över dagskassorna. Men om jag jämför med förra året så blir det ju inte riktigt samma glädje. Men det är bara till att bita ihop och ta en dag i taget, december har ju bara börjat.