Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

onsdag, december 06, 2006

Jösses vad det regnat den senaste tiden! Inatt regnade det så hårt mot rutorna att jag vaknade. I växthuset kan man se tydliga spår av allt regn. Här och var läcker det in i springorna som finns. Dessutom rann det ned längs med skorstenen in i butiken. Det gör det bara när det dessutom blåser nära storm. Dessutom var det så varmt ute i natt att värmaren knappast arbetade alls. Det är lustigt att se hur de olika amaryllissorterna växer. En det har snart sin färg på knopparna, andra har knappt fått fram sina knoppar ur lökarna än. Ändå står de på samma ställe. De har dessutom börjat sälja så smått. Amaryllisar säljs allt mer ju närmare jul man kommer.
Det är väldigt svårt att beställa blommor när vädret är som det är. Fram till klockan tre idag trodde jag att det inte var någon idé att beställa något alls. Sedan satte det fart och så blev det en beställning ändå.
Ett litet meddelande till dem som försöker maila mig! Jag har problem med att få in mailen i boxen för servern stänger ned hela tiden. Sedan startar den om från början igen. Det verkar ta en evighet att få ordning på det här felet.

2 Comments:

At 1:54 fm, Anonymous Anonym said...

Du har då tur med vädret, det är ju ljummet ute i alla fall *ler*. Kan se dig smila för varje dec olja du spar. Jag lägger in foto på AoT så kan du kika där, nu när mailen bråkar med dig. Här bygger vi badrum så det yr i hela kåken. Du får komma upp o ta dig ett SPA vid behov. Kram Lotta &Co

 
At 7:00 fm, Blogger Christer O said...

Låter härligt att få ta sig ett SPA. Skall bara bli rik först, så kommer jag :-)
Christer.

 

Skicka en kommentar

<< Home