Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

lördag, maj 27, 2006

Det är alltid svårt att gissa vad som skall säljas till olika högtider. Inte julen kanske, då går det alltid julgrupper. Men som till Morsdag till exempel. Jag gissade på snittblommor och orkidéer. Priset på orkidéerna var jättebra, så jag kan verkligen hålla ett bra pris. Till viss del gissade jag rätt, det har gått en hel del snittblommor. Men inte en orkidé har gått. Nu är det visserligen morgondagen kvar, så jag skall väl inte säga för mycket. Det har till och med gått en inomhusclematis, som är dyrare än vad orkidéerna är. Trots vädret har det gått en hel del sommarblommor och pelargoner. Pelargonerna är väl det som klarar alla väder, så det förstår jag. Bacopan, eller snöflingan, går också över förväntan! Alla verkar vilja ha den i år. Men än är det trögt med amplar. De första få har jag sålt de senaste två dagarna.
Nu är det uppsatt ett staket på baksidan av butiken. En kompis hjälper mig med att sätta upp det, för då kan hundarna gå in och ut som de vill när värmen kommer. Om staketet inte skulle vara där, hade mina hundar antagligen hälsat på varenda Tråvabo för att tigga något att äta och så kul vill jag inte ha. Men nu rusar dagarna iväg och jag önskar att det åtminstone blev varmt och att vinden kunde hålla sig någorlunda lugn. Kanske några dagar med uppehåll också. Detta är ju den tid på året som jag verkligen behöver ha vackert väder. Men det verkar som han där ovan tänker trilskas med mig i år igen och låta det regna och vara kallt hela vår/försommarsäsongen. Det gör mig lite grinig kan jag säga.

2 Comments:

At 1:25 em, Anonymous Anonym said...

Emma säger att det är bra att hundarna kan komma ut. hon vill inte vara inne ,nu när hon fäller så det står härliga till är det bäst att vara ute så fåglarna får något att bygga bo av. Hälsar emma

 
At 10:56 fm, Blogger Christer O said...

Jo, det blir bra när de kan gå in och ut som de vill. Fast här är den mesta fällningen över, så här har det samlats lös päls mest hela tiden.

 

Skicka en kommentar

<< Home