Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

måndag, maj 29, 2006

Så har Morsdagshelgen passerat. Kan inte säga annat än att jag är förvånad över att det bara blev en orkidé som blev såld. Med tanke på att de är väldigt fina och att priset är bra, borde jag sålt fler. Däremot fick jag sälja de första amplarna. På slätta blåser det mest hela tiden, men när det är någorlunda lugn vind går det en hel del amplar. Men den senaste tiden har det blåst rejält! Då kan man glömma allt vad amplar heter. Färdigplanterade krukor går det ibland också. Jag gör alltid två likadana, för det är så man oftast vill ha det i Tråvadstrakten. Så när det kommer någon och köper en blir man lite ställd. Det gäller att man har en likadan kruka till och att man kan få tag i samma sorts blommor. För annars är risken stor att den krukan blir kvar tills det är dags att slänga blommorna.
Som vanligt var jag hos grossisten i Skulltorp i morse. Skulle egentligen bara ha litegranna, allt stod uppskrivet på en lista. Naturligtvis låg listan kvar i butiken, så det blev ju lite gissning över det hela. När jag kommer tillbaka ser jag att jag glömt det viktigaste, en beställning med rosor, så nu blir det till att åka till skultorp imorgon igen. Jo, jag tycker ju om att hälsa på där, men det hade varit skönt att få sova lite längre imorgon. Kanske kan man hoppas på att de har någon kaka framme vid kaffeautomaten :-)
Idag ringde de från en lokaltidning(Sklt) till mig och frågade om de fick komma och göra en uppföljning på artikeln de gjorde förra året. Naturligtvis får de det. Så reportern kom redan idag på eftermiddagen. Skall bli roligt att få läsa vad han skriver. Jag pratar ju så mycket att man inte kan lista ut vad som kommer med (dessutom är ju minnet skralt, så jag minns inte så mycket egentligen :-) ). Så den här dagen gick den också. Fast nu när jag har öppet alla dagar i veckan har jag problem med att säga vilken dag det är.