Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

lördag, juni 24, 2006

Det blev som jag trodde idag, helt kundlöst. Såg nog bara tre personer ute i Tråvad överhuvudtaget idag. Men det var jag ju beredd på, så det störde mig inte nämnvärt. Istället planterade jag om några fuchsior, drack kaffe och vattnade växterna ordentligt. Dessutom drog jag för skuggväven, för jag ville hem och se fotbollsmatchen mellan sverige och Tyskland. Nu såhär efteråt hade jag ju inte behövt det. Matchen var ju liksom slut redan efter en liten stund. Men deppa inte ni fotbollstokiga, vi har ju en svensk kvar i VM, Svennis! Så nu blir det till att heja på England istället. Nu börjar en del av änglatrumpeterna få knopp och dessutom blommar Pelargonium sidoides för fullt. Den har djuplila blommor och sägs ha doft, men det kan jag inte känna. Kanske luktar den bara på natten? Annars är det väl omplantering av pelargonsticklingar som gäller framöver. Det är dags att de får större krukor och beskärs lite lätt för att få fin form, jag odlar ju inte bara för denna säsongen, utan jag måste ju tänka framåt nästa år också. Så nu gäller det att fundera på vad som skall stanna kvar till nästa år och vad som skall säljas ut eftersom de kanske inte gick så pass bra som jag hoppats. Allting handlar om ekonomi, så enkelt är det. Fast det förstås, någon planta av varje kan jag ju spara om det kommer någon som faller för dem :-)

1 Comments:

At 5:19 fm, Anonymous Anonym said...

Stackare en hel dag alldeles ensam nästan, ja man lär så länge man lever. Håller med dig om fotbollen, ge grabbarna varsin "trasa" så det blir lite fart. Henke Larsson är ju slut, sicken panscho som skjuter över målet, vilket var det enda jag såg o det räckte för att jag aldrig mer ska se fotboll. KRAM LOTTA

 

Skicka en kommentar

<< Home