Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

lördag, juni 10, 2006

Skolavslutningarna är över och jag är slut! Jag prickade nästan rätt på hur mycket snitt jag skulle ta in. Fast jag fick åka till Gustafssons på fredagsmorgonen och hämta lite till. Det var full rush både Torsdag och Fredag. Nästa år skall jag inte stå där själv. Dessutom hade jag ju en beställning till en begravning på fredagsmorgonen. Så gamle trädgårdsmästaren och hans fru kom över och hjälpte till. Efter det röjde jag upp på lagret och kom inte i säng förrän 10:30. Var så trött att jag inte kunde somna. Låg nog vaken i ett par timmar. Jag gick upp 04:50 på fredagsmorgonen och körde till Skulltorp. På väg tillbaka tog jag vägen om hemmet och plockade in posten samt tog en promenad med hundarna(som fick följa med i bilen). Därefter tillbaka till Tråvad. Snittet gjordes i ordning och en snabb kopp kaffe slank ned. Därefter iväg med binderiet till begravningen två mil bort. Väl framme inser jag att jag glömt handbuketterna, så in med krans och buketter i kyrkan och snabbt tillbaka till Tråvad. Där hade jag satt upp en skylt om att jag skulle öppna en halvtimme senare den morgonen. Ändrade den till en timme. Tog handbuketterna och ilade tillbaka till kyrkan. Kom precis samtidigt som de som skulle ha dem. Fort in i bilen och kör tre mil till Vara, för jag hade inga fem eller tiokronor kvar. Tillbaka till butiken 11:05, sedan var det full rulle hela dagen. Idag känner jag mig lätt sliten, men det har ju varit jätteroligt hela tiden, utom när jag klantade till det och fick köra två gånger till kyrkan. Det fick gärna vara sådan rush oftare. Dagarna går så fort då :-) Nä nu är det dags att titta på svenskarna i fotbolls-VM!