Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

lördag, juni 03, 2006

Jag har fått frågan varför jag inte skriver mer om vad som händer i butiken, kundmässigt alltså. För nog måste det hända en hel del rolig saker där. Jo, det gör det, men om jag skulle skriva något så att kunden känner igen sig, eller någon som känner den kunden och de inte uppskattar vad som skrivs, kan jag bli polisanmäld och fälld i domstol. Det är ganska hårda regler på sådant numera.
Däremot kan jag ju berätta att Sklt, den ena av två stora lokala Skaraborgstidningar, kom på besök och gjorde ett reportage om hur mitt första år varit. En halvsida om bara mig blev det :-) Det kom mycket kunder som jag aldrig sett förr och det var ju jätteroligt. Tack vare artikeln är numera Känguruäpplet än mer känt :-) Fast för personer med bara en balkong kan den ju bli lite väl stor, men intresse finns för den i alla fall. Nu börjar skolavslutningsveckan i Vara kommun, så nu måste jag vara beredd med snittblommorna. Förra årets storsäljare, knallblå rosor och illgul brudslöja, verkar vara det man vill ha i år också. Med tanke på att det dessutom är nationaldag i veckan, lär det säkert behövas en hel del blåa och gula blommor. Förra året köpte jag en del färdiga buketter också, men i år känner jag mig lite kaxig, så jag skall göra dem själv i år :-) Sedan får jag inte glömma att hissa flaggan tidigt på nationaldagens morgon. Var lite sen med det förra året och fick en hel del kommentarer om det. Dessutom glömde jag hala flaggan på kvällen. Tur att lagarna mjukats upp en hel del på den fronten. Men i år skall jag skärpa mig, jag lovar :-)

4 Comments:

At 10:29 fm, Anonymous Anonym said...

Emma undrar vad det är för Skit-tidning du skriver om. Matte har planterat om Änglar,25 st, får se hur det går,Annars kan jag tala om att jag är lite halt för tillfället, jagade en KATT och slant, men det blir sakta bättre. hälsar EMMA

 
At 1:45 fm, Anonymous Anonym said...

Hej!Brukar vara inne och kika här ofta, gillar bloggen!
SÅ illa är det inte ställt med svensk lagstiftning ännu, inte ens Aftonbladet och Expressen lyckas bli åtalade för förtal särskilt ofta. Och för att det enligt datalagstiftningen ska gälla som registrering av människor måste du nog iaf ha namn. Däremot tycker jag att det är fint av dig att respektera dina kunder, lite mer respekt mot sina medmänniskor skulle nog de flesta må bra av.

 
At 11:38 fm, Blogger Christer O said...

Det finns exempel på åtminstone en bloggare som blev åtalad och fälld i rätten, för några år sedan. Hon skrev om något så oskyldigt som en kollega som vrickade foten. Damen ifråga jobbade på någon kyrkoförvaltning, om jag minns rätt. Det var stora rubriker om det i tidningarna när det hände. Tidningar kan däremot klara sig undan med allt verkar det som. Dessutom kan man förtala folk hur mycket som helst om man skriver om det i en bok. Då är det ett literärt verk?!
Kul att du gillar min blogg!
Christer.

 
At 1:06 em, Blogger Christer O said...

Nä, inte skit-tidning :-). SKLT, Skaraborgs läns tidning. En mycket bra sådan dessutom. Christer.

 

Skicka en kommentar

<< Home