Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

måndag, juni 05, 2006

Jag önskar att jag hade mer vana så att jag kunde lista ut hur mycket snittblommor man skall köpa in vid stora tillfällen. Som nu vid skolavslutningen. Eftersom jag inte bor i Tråvad är det svårt att lista ut hur många som tar studenten och hur många som går ur nian. Grabbar får ju inte så mycket blommor som tjejer. Så det är bra att veta innan hur många av varje det är. Jag har fått tips om att i år gäller det att ha mycket snittblommor inne. Tyckte nog att jag tog in en del idag, men efter alla förbeställningar är jag inte så säker längre. Dessutom måste jag ha en hel del snitt till en begravning på fredag. Blir det för lite kan jag alltid åka upp till Gustafssons och hämta mer, värre än så är det inte.
Jag kan få leveranser från dem varje tisdag och torsdag om jag vill, Då ringer de upp dagen innan och frågar vad jag vill ha. När det är klart inser man att det naturligtvis var för lite, så man ringer upp och beställer mer. Efter ett tag inser man att jag kanske borde beställt det jag lovat kunderna i ett par veckor, så då ringer jag naturligtvis upp igen. Det kan bli många uppringningar på en dag kan jag säga :-) Idag ringde jag nog upp dem fem gånger och ändå missade jag ett par saker som jag lovat att beställa! Men, men, livet går vidare och kunderna har oftast väldigt gott tålamod med mig :-)

2 Comments:

At 7:37 fm, Anonymous Anonym said...

Emmas matte säger:Ursäkta att jag läste fel. Det där med snittblommor verkar svårt, de som blir över går ju inte att spara det är ju bara att kasta.

 
At 9:29 fm, Anonymous Anonym said...

Om det blir något över, går det till djurens vänner. De lägger blommorna på gravarna på deras djurkyrkogård i Lidköping.
Christer.

 

Skicka en kommentar

<< Home