Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

måndag, juni 19, 2006

Det är ett stilla, men dock regn ute nu på morgonen. Men marken är så torr och varm att det troligen måste regna på såhär i några timmar innan det en blir blött på ytan. I min trädgård hemma är det mycket som troligen dött bort för alltid. Sandjord, värmebölja och torka i några veckor knäcker det mesta. Nektarinen ser trots allt ut att må bra, så även vildrosorna fast där har bladlössen farit illa med blommorna. Något som trots värme och torka klarat sig riktigt bra är myggen! Jag och ett par vänner tog en långpromenad med mina hundar härom kvällen. Så länge vi gick ute på öppna slätten var det lugnt, men så fort vi kom in i Bjertorpskogen slog de till. De fanns överallt på oss och det känns idag. Myggbetten är inte stora men ack som de kliar! Den lilla, men ack så aggressiva stickmyggan har ju tyvärr kommit till oss för att stanna. Den flyger inte runt och kollar läget som de vanliga vi har. Nej den attackerar direkt och därför blir det betydligt fler små myggbett än vanligt. Tycker nog den kunde stannat i norrland :-) Nej, nu tror jag att jag skall ut och ställa mig i regnet och njuta en stund. Fast om regnet fortsätter allt för länge kommer jag att gnälla över det en hel del :-)

2 Comments:

At 1:17 fm, Blogger Hannele på Hisingen said...

Glad midsommar!

 
At 7:59 fm, Anonymous Anonym said...

Tack detsamma!
Christer.

 

Skicka en kommentar

<< Home