Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

fredag, juni 30, 2006

Så skulle jag klippa gräsmattorna i Tråvad igår. Efter ungefär hälften rasade den fö….ade gräsklipparen ihop. Verkar vara något med växellådan. Den försöker driva men har liksom ingen kraft. Så nu måste jag ta min lilla klippare hemifrån till Tråvad. Jag är så trött på gräsklippare!!!
Idag började jag med att klippa häckarna i Tråvad. Jag har nog en sisådär 90m att klippa och jag tycker direkt illa om det. När jag tagit närmare hälften fick jag ge upp, solen höll på att knäcka mig. Jag orkade inte ens plocka upp det avklippta riset idag, men det lär ju inte vara stulet till imorgon i alla fall :-) Lite stolt över mig själv är jag i alla fall, för jag klippte bara av el-sladden två gånger :-)

3 Comments:

At 1:32 fm, Anonymous Anonym said...

emma tycker att du verkar vara mycket teknisk med sladdar och maskiner, nästan som matte,men hon skriker på husse när det är något, har du ingen at skrika åt. hälsar emma

 
At 10:00 fm, Anonymous Anonym said...

Jordfelsbrytare är inte en dum sak.........kom hit du behöver semester. Kram Lotta

 
At 1:40 em, Blogger Christer O said...

Det är inte så tekniskt direkt, men lätt att glömma var man har sladden :-)
Jag har kontakt med jordfelsbrytare och den slog av direkt vid första kapningen. Men jag hade inte tillräckligt med sladd för att nå hela vägen, så jag fick byta uttag. Men man får ju vara glad att propen gick :-)
Christer.

 

Skicka en kommentar

<< Home