Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

tisdag, juli 25, 2006

Det här kommer att bli en sommar man pratar om i många år! +30 i Tråvad idag. Som tur är har jag hunnit klippa sista biten av häcken, för det är för varmt att göra något egentligen. Man skulle kunna tro att ingen orkar köpa några växter alls så här varma dagar, men hittills har det kommit några varje dag. Ibland så pass många att man blir förvånad. Men efter en sådan dag brukar det bli ganska så lugnt i ett par dagar igen. Så eftersom det är för varmt att jobba, bara det nödvändigaste blir gjort, blir det en hel del läsande och korsordslösande. Nu har jag plöjt igenom ett antal deckare och ett antal korsord. I ett korsord stod det ”flödar” och jag skulle naturligtvis skriva ”rinner”. Men istället skrev jag ”binner”. Precis när jag skulle sudda ut b:et insåg jag att det var det vackraste B jag någonsin skrivit! Vanligtvis har jag en handstil som kan få en läkare att häpna, men detta var ett mycket vackert B. Inte lyckades jag skriva det så snyggt igen hur mycket jag än försökte! På något sätt kändes det som om jag slarvat bort den bokstaven för alltid och det på ett korsord! Synd att det aldrig händer när man skriver kort på begravningsbuketter.