Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

lördag, juli 22, 2006

Det är söndagsmorgon och klockan är kvart i sju på morgonen (det står en annan tid på bloggen, men det beror på att det är en kalifornisk sida). I natt har det varit något varmare än i helvetet och det har varit svårt att sova. Ute står grannens kvigor och idisslar men i övrigt är det alldeles stilla. Katten Cosmos har precis kommit hem och getingarna i taket vid min framdörr verkar vara lite morgontrötta. Det är mulet och med lite tur kanske det regnar idag. Här hemma är det allt för torrt nu, vet faktiskt inte när det kom något här senast. Hundarna ligger utslagna på golvet och bara flämtar. De enda som verkar tycka att allt är toppen, är mina akvariefiskar. Jag har nio Röd fantomtetra och de höll på att leka i akvariet igår. Synd att de äter upp sina egna ägg med en gång. Jag funderar på att ha ett akvarium i handelsträdgården. Förr i tiden hade alla blomsteraffärer/handelsträdgårdar med självaktning en papegoja eller Indsik stare, numera har jag hört att de har akvarium istället (kanske spelar en viss fågelinfluensa en roll där?). Akvarium har jag haft sedan jag var mycket liten, så det skulle ju passa mig bra, dessutom är jag ju mer i Tråvad än hemma så då kan jag ju lika gärna ha akvariet där. Men än är det bara funderingar.
Nä nu är det dags för en promenad med hundarna. Så nu gäller det att ta på sig långbyxor, långärmat och mygghatt, för flugorna är obarmhärtiga.