Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

fredag, juli 07, 2006

Kallfronten har passerat idag, men inte skam blev det något svalare inte! Men det kom en liten skur till slut, det blev faktiskt fuktigt på asfalten på väg hem :-) Vissa växter kollapsar i värmen, både inne och ute. Jag har spolat kallt vatten på dem, men det hjälper inte så värst mycket. Nu märks det att semestrarna startat i Tråvad, det är väldigt lugnt. Men jag har börjat ta sticklingar för kommande år och dessutom gjort en del grupper för krukor ute. Något skall man ju göra.
”Guldfisken” och ”Den andra” verkar ha det bra i tunnan nu, fast de gömmer sig mest bakom tegelstenarna som är där inne. Det beror på att det inte finns några växter där än. Dem skall jag köpa i morgon i en zooaffär i Vedum. Har aldrig varit där, men den har ett gott rykte. Det kan nog hända att ”Guldfisken” och ”Den andra” får ett par kompisar också.

2 Comments:

At 11:25 fm, Anonymous Anonym said...

emma säger att matte hade fiskar en gång, hon började med guppie, sedan kom det ena efter det andra, tills akvariet sprack, sedan var det slut med fiskar, hon fattade att hundar är mycket bättre, de är inte av sådant behov av vatten det räcker med 1 - 2 liter om dagen,och inget att simma i. hälsar emma

 
At 11:54 em, Blogger Christer O said...

Inte illa, så mycket fisk att akvariet sprack :-) :-) :-)
Christer.

 

Skicka en kommentar

<< Home