Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

lördag, juli 15, 2006

Nu har jag äntligen en fungerande gräsklippare. Det visade sig att det bara var kortslutning i tändstiftet på den lilla klipparen. Åkgräsklipparen är fortfarande kass, men till hösten skall den repareras är tanken. Frågan är ju bara om det är värt det, då rasar väl bara något annat istället. Den lilla köpte jag begagnad för en billig peng och den är en pärla! En Husqvarna av inte allt för ny modell. Så länge den inte stoppar medans den är varm, typ bensinstopp, klipper den på utan att protestera. Men det gäller att fylla på bensin medans motorn är igång och det är inte alltid så lätt. Men huvudsaken är ju att jag nu kan klippa gräsmattorna i alla fall. En sak som irriterar mig är att folk köper en planta hos någon annan och sedan förväntar de sig att jag skall berätta hur de skall sköta dem?! Oftast har de köpt den i vad jag kallar växtsnabbköp. Sådana där ställen där man skall vara glad om de klarar av sina kassaapparater, för växter kan de inget om. Först tänkte jag att om det är en växt jag inte säljer, så kan jag ju vara hygglig och hjälpa till, men varför då? Om de vill ha någon speciell växt kan de fråga om jag kan ta in den åt dem. Så nu får de klara sig bäst de kan. Om de köper en växt på ett ställe där de säljer växter, men inte kan något om växter, får de skylla sig själva!
Annars är det ju ganska lugnt nu, alla har åkt på semester. Fast eftersom värmen fortsätter som den gör, lär de behöva komplettera en hel del av det döda när de kommer hem :-)

2 Comments:

At 2:12 fm, Anonymous Anonym said...

Jag tror absolut jag lägger Kjelle under din åkgräsklippare, vi föredrar att du klipper gräs utan el näääääääääääämligen. Kram Lotta

 
At 10:33 fm, Blogger Christer O said...

Jag minns så väl min gamla Flymo. Vad förvånad man blev när den bara lade av och stoppade över den avklippta kabeln :-)

 

Skicka en kommentar

<< Home