Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

söndag, juli 30, 2006

Så kom äntligen växtbytardagen!
Det är så roligt att få träffa alla kompisar som jag fått via ”Allt om Trädgårds” trädgårdsforum. Många hade jag ju träffat förr och några var nya bekantskaper. Med nya menar jag att jag aldrig träffat dem i verkliga livet innan, men mött dem på internet. De första kom redan igår kväll, med sig hade de Ernas dotter (Orvar och Hectors syster) och en ny liten bekantskap, en valp vid namn Isa. Ett litet charmtroll som snart kommer att bli väldigt stor :-) Vädret skulle bli perfekt enligt väderprognosen. Mulet, lite svalare men utan regn. Solen stekte och det var +29 grader. Fast det med regnet stämde :-) Vi var väldigt många idag, 39st som var med vid växtvalet men det var ännu flera med ändå. När träffen var över var jag bra mosig i huvudet av värmen. Efter det att vi var klara åkte de flesta och tittade på en av deltagarnas trädgård, som verkligen är värd att titta på. När jag väl körde hemåt blev det mulet och så började det regna en del.
Nu ser jag redan fram mot nästa års växtbytardag :-)

2 Comments:

At 9:03 fm, Anonymous Anonym said...

Tack för senast Christer, hoppas du piggat på dig efter plantbytet. Jisses min bil vart ju full, hihi..... Vi tog ett dyigt dopp i ån och for sedan på en mysig middag i Hällekis. Fick naturligtvis påfyllt där. Kram Lotta, Kjelle, Mira, Taggen o Zac, Iza hälsar att hemma hos sin husse är det nog bäst i alla fall, hahah.

 
At 2:25 em, Blogger Ingrid E said...

Hej Christer!
Även jag ser fram emot nästa års plantbytarträff för jag hoppas kunna vara med då. Det verkar som ni haft mycket trevligt!
MVH

 

Skicka en kommentar

<< Home