Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

lördag, augusti 05, 2006

Jag tog mig en liten runda i min trädgård hemma i byn nu ikväll. Det är mycket som vissnat ned. Mina små Katsuror kommer nog aldrig att grönska igen. Inte heller min Guldazalea, äkta kastanj eller mina dvärgrhododendron. Däremot ser min Nektarin oförskämt pigg ut! Den måste ha djupa rötter, så även den lilla Dvärgkatalpan. Den ser kanske inte oförskämt pigg ut, men den lever. Mina olika vildrosor klarar sig också, men nu behövs det regn här i byn, det är inte många droppar som fallit här. I Tråvad däremot har det nog kommit 100mm på en vecka.
Jag reparerade ju ett akvarium för några dagar sedan. Nu är det framställt i butiken och mina två kvarvarande guldfiskar har fått flytta in. De har varit lite blyga, men sedan det även flyttade in ett tjogotal guppys har de blivit lite modigare. Guppyna köpte jag av en grabb som bor i Tråvad, de ynglar av sig något otroligt i hans akvarium. Nu funderar jag på om jag skall köpa några Platy också, det är trevliga fiskar och kanske någon algätande mal eller kanske en khuliål (det är ingen ål egentligen, men ser ut som om det var det)? Egentligen skulle jag vilja ha ett mycket större akvarium i butiken, gärna 300L-500L, men det får vänta tills jag är rik och berömd :-)