Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

tisdag, augusti 01, 2006

Jag var så trött i måndags morse att jag inte orkade gå upp och åka till Gustafssons som jag brukar. Värmen på söndagen tog ut sin rätt, så jag sov ända till 06:20 istället. Kändes allt lite konstigt kan jag säga. Kan det vara kaffet jag saknade :-)
Så jag tog det lugnt hela måndagen. Kollade igenom vad för växter jag lyckats få tag i på bytaredagen och läste en deckare. Det regnade faktiskt en hel del igår, men hemma i byn verkar det inte som om det kommit så mycket. Jag har upptäckt att antalet guldfiskar i min minidamm börjar minska. En fisk har jag hittat utanför själva tunnan, men två saknas helt. Jag börjar tro att det möjligtvis är en katt där och fiskar upp dem. Vi har en halvvild kattrackare som brukar ströva omkring på baksidan. Katten behöver ju mat den också, så det är ingen idé att bli arg. Men i morgon kommer jag att ta in de två kvarvarande till akvariet som jag reparerat. Det är nu tätt och fyllt med vatten. En filterpump är igång och imorgon eftermiddag är det dags att släppa i gulfiskarna i det. Tanken var ju inte att ha dem där i, men jag får fundera ut hur jag skall kunna ha dem ute på något annat sätt. En högre tunna löser ju problemet med katten, men det är svårt att få det att se snyggt ut. Får nog fundera på det. Upp ur tunnan måste de, annars har jag väl inga fiskar kvar där.

1 Comments:

At 2:07 em, Anonymous Anonym said...

emma säger att katten ska ha mat,men inte nödvändigtsvis dina fiskar, finns det inget nät som man kan sätta i vattnet, så stör det inte så mycket, undrar emmas matte

 

Skicka en kommentar

<< Home