Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

söndag, augusti 27, 2006

När det är dåligt väder på söndagar, kan jag ta det lugnt hemma. Då behöver jag inte åka tidigt för att vattna i Tråvad. Vanligtvis går jag upp tidigt ändå, eftersom jag måste upp på måndagen för att köpa blommor hos Gustafssons i Skulltorp. Går jag upp för sent på söndagen, kommer jag även i säng sent och då kan jag vara för trött för att komma upp som jag vill på måndagen. Idag tänkte jag att det skall bli en svampplockartur i skogen. Här i byn finns det inga kantareller, men väl en hel del annan god svamp. Men där jag bodde förr, i Bjertorp, finns det däremot en hel del kantarellställen och dem tänkte jag kolla upp idag. Finns det något godare än stekta kantareller? Vi, jag och hundarna, kommer att vara dyblöta efter den promenaden, det har nämligen regnat friskt i natt. Men vad gör man inte för lite kantareller och en härlig skogspromenad?