Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

lördag, augusti 19, 2006

När regnvädren väl startat, verkar de inte ge upp i första taget. Men tack och lov är inte skurarna så kraftiga som de var vid de första åskovädren. Nu är det mer stillsamma regn, som definitivt gör mer nytta för naturen. Så var det dags att klippa gräsmattorna igen, nu har det verkligen satt fart. Jag hann klippa något mer än hälften innan något gick fel. Helt plötsligt gick det väldigt trögt att få fram gräsklipparen. Konstigt nog blev jag inte förvånad när jag såg att ena hjulet trillat av! Vad är det som gör att gräsklippare alltid krånglar hos mig? Spelar ingen roll om det är en ny eller gammal gräsklippare, de går sönder. Inte är jag våldsam mot dem heller. Hur våldsamt kan det bli när man följer den dit den drar? Kanske skall jag skaffa mig ett par getter istället?
Dessutom har jag så mycket getingar i växthuset med vinrankan att det är otrevligt att gå in där. De håller poå att äta upp druvorna och de finns till och med kvar över natten. Jag kan inte hitta något bo, så de kommer alla utifrån. Nu börjar det dessutom lukta vin om druvorna, så getingarna är inte bara många, de är packade också. Så nu får jag gå in i omgångar för att vattna. Det tar inte lång stund innan de börjar bli intresserade av mig. Ja, ja, deras tid är väl snart över och då är växthuset mitt igen.

2 Comments:

At 10:33 fm, Anonymous Anonym said...

Emma säger att det där med getter låter bra, men luktar de inte? Getingarna här är så slöa att de går att ta i handen utan att de reagerar, så av allt att dömma har du nog växthuset igen rätt snart. Hälsar EMMA

 
At 12:55 em, Anonymous Anonym said...

ASG Getter!!!!!!!!!!!! Mira undrar om Getskit smakar lika gott som knoll&totts......... Kram Lotta

 

Skicka en kommentar

<< Home