Glashuset

Jag öppnade min handelsträdgård 2005-04-01 efter att i närmare 20 år arbetat på Volvo. Ingen utbildning när det gäller växter, men har under åren skaffat mig kunskaper genom egna framgångar och misslyckanden.

lördag, september 23, 2006

Så vart det helg igen. Dagarna går så fort att man knappt hinner med. Man skall ju inte glädja sig åt växthuseffekten, men jag måste erkänna att jag skulle vara jätte nöjd om det blev plusgrader hela vintern. Jag är uppvuxen i Göteborg och där hade vi max två veckor vinter per år när jag växte upp (jovisst är minnet välcensurerat, men långa vintrar var det inte). Nu har Monstreans blomma slagit ut! Den är vacker på ett sällsamt sätt. Bilder är tagna och kommer när filmen är framkallad. Det tar visst ett år innan frukten är mogen, så det gäller att ha tålamod.
Ett av mina favoritgöremål varje vecka är ju att åka till Gustafssons i Skulltorp varje vecka, men det har jag inte kunnat den senaste tiden. Bilen min krånglar. Den går hur fint som helst för att sedan plötsligt bara dö!? Hittills har jag kunnat starta den igen, men om jag inte kan det nästa gång, vad gör jag då? Det blir liiite svårt att bära alla växterna i bilen ända till Tråvad om den skulle lägga av helt. Det blir ju problem nog med bara mig och hundarna. Jag får se när jag har råd att reparera bilen. Då kommer jag att köra till Skulltorp det första jag gör, för jag saknar dem där borta en hel del.
Annars går dagarna sin gilla gång. Vissa dagar har jag en hel del kunder, andra undrar man om de kanske dött. Men det är värmen som gör det. Alla höstblommor blommar över rätt fort när det är så pass varmt som det är. Men jag gnäller inte, jag njuter istället :-)